Gå til innhold
Arkivverket

[#31724] Per Nesbø, reiser USA-Norge


Gjest Inge Nesbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Nesbø

Min far, Per Nesbø, f. 1893, d. 1966 i Bremanger, Sogn og Fjordane, var i USA i sin ungdom. Mine søk i Ellis Island-arkivet http://www.ellisislandrecords.org viser at han ankom dit i 1914 og på nytt i 1920 under navnet Per Olai Nesbo. Han brukte også navnet Peter Nesbo i USA.Han må derfor ha returnert til Norge to ganger, en gang mellom 1914-1920 og en gang etter 1920. Kan noen hjelpe meg som er DIS-amatør med å finne data om hans returreiser fra USA til Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiNår de gjelder de som returnerte til Norge tror jeg ikke de ble registrert noe stedLegger ved noen opplysninger som du kasnkje harPeter Nesbo arr.New York 4 mai 1920 med SS StavangerfjordHan skal til 3609 Withman Ave. Cleveland OhioU.S. Passport NO.151717 Dept of State Washington DCDecbr.22 nd 1919Fant også reg.card Warld War 1 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.