Gå til innhold
Arkivverket

[#31728] Erik Holtnæs, f. 28.mai 1916, Hurum?, hvem var foreldrene hans?


Gjest Anine K. Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Anine K. Dahl

Erik Holtnæs er min oldefar. Han hadde sju søsken; Gunnar, Oskar, Thomas og fire jeg ikke vet navnet på. Faren deres er mest sannsynlig fra Sverige.Trenger informasjon om hans foreldre hvis det er noen der ute som har det. Ellers ønsker jeg selvsagt all annen informasjon om hans foreldre, eller ellers om familien hans.Mvh. Anine K. Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHan kommer vel da sannsynligvis fra gården Holtnæs, og her er den: LenkeMen for å finne foreldre, må du nok få noen til å gjøre et oppslag i kirkeboken.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anine K. Dahl

Dette er gården Holtnæs i Asker. Det er gården Holtnæs på Hurum min oldefar kommer fra. Har funnet gården, men vet ikke noe om hvem som er Eriks foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiSorry. Men du nevnte Sverige?På gården Holtnæs i Hurum er det flere svensker. LenkeMvh Lars OveOg de du fant i ft 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Da er i så fall Ragnhild bestemor som 36-åring.Nei dette blir bare gjetninger, og jeg mener et oppslag i kirkeboken er det eneste sikre her.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anine K. Dahl

Da har jeg vært på Deichmanske, men fant dessverre ingen bygdebok for Hurum. Kanskje noen har denne liggende? Og kanskje kunne slått opp på gården Holtnæs bare for å se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Tale Marie Eriksen

Hei'Bygdeboken' for Hurum (Hurums historie) inneholder dessverre ingen opplysninger om slektene på de enkelte gårdene. Jeg anbefaler derfor at du tar en tur til Statsarkivet i Oslo og kikker på kirkebøkene der.Mvh. Tale Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tale Marie Eriksen

Hei,den 9.juli 1916 døper fabrikkarbeider Anton Nikolai Holtnes (f.1874) og hustru Ragnhild f.Andersen (f.1879) på Sagene, Tofte, sønnen Erik Borgen (f.28.mai 1916) i Hurum. (kirkebok for Hurum 1908-1922: Klok I5, blad 3, s.94, nr.42 (1916 - gutter)). Fadderne var: murer August Johansen, kone Elfrida Johansen, samt barnets foreldre.I følge fødelsregisteret 1916-1928 (FREG1, blad 1, s.10, nr.75 (1916)) giftet Anton og Ragnhild seg i 1900. De skal også ha fått seks barn før Erik.Et av disse barna er Erling Johan, f.20.12.1910, dp.26.02.1911 i Hurum (Klok I5, blad 1, s.21, nr.11 (1911). Faddere: kone Elfrida Johansen, pige Laura Fredriksen, cellulosearbeider Syver Hansen, cellulosearbeider Sigurd Nilsen og cellulosearbeider Nils Jaksland.Mvh Tale Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.