Gå til innhold
Arkivverket

[#31731] Ida, født i Vardø i 1874, g. m. Albert Moe


Gjest Berit Holmen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Holmen

Jeg leter etter Ida, født i Vardø i ca.1874, hennes far var Iver Hansen fra Kvam i Gudbrandsdalen, mor ukjent. I FT 1900 er hun gift med Albert Marelius Moe, handelsmann,(familien er oppført både i Vardø og i Båtsfjord) og har en datter Aud f. i tellingsåret. Jeg leter etter Idas mor, og Idas videre skjebne. Flere barn, og i så fall hvor ble de av? Er det noen som kan hjelpe meg å lete i Vardø/Båtsfjord ville jeg være meget takknemlig. Hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Ida Marie er født 18 Sep 1874 som uekte datter av bryggemann Iver Hansen (f. 1836) og jomfru Maren Anna Harper (f. 1833).I FT1875 finnes Ida Marie her: LenkeMvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Holmen

Tusen takk til Odd Villy og Rune, det var raskt levert. Håper det går an å følge familiens videre skjebne også. Idas far, Iver Hansen, dør i 1905 i Lillehammer. I forbindelse med en slektsoversikt ville det vært artig å finne ut mer om Ida, hennes datter Aud og evt. andre søsken. Noen som hvet noe? Hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Har funnet følgende barn til Ida og Albert Moe:Aud Margot f. 16 Mar 1900Ivar f. 1 Nov 1901Gunvor f. 20 Apr 1903Albert Rudolf f. 25 Jul 1905Thorstein f. 28 Okt 1907Ivar omkom ved flyulykke i Tjeldsundet 28/8-1947. Du kan finne stoff om denne ulykken bl.a. her: http://home.no.net/kjellsor/lodingen.htmlMvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Holmen

Tusen takk, Odd Villy. Dette var flotte nyheter. Vet du hvor lenge Ida og Albert levde, og hvor de døde? Kan jeg finne opplysninger om familien i f.eks. noen by-/bygdebok? Hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.