Gå til innhold
Arkivverket

[#31737] Kari Jakobsd. f. ca. 1809 i Lindås, g. m. Anders Olsen Halland, Eivindvik


Gjest Alf Inge Fagerheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Inge Fagerheim

Anders Olsen på Halland i Eivindvik var gift med Kari Jakobsdatter, f. ca. 1809 i Lindås prgj. Dette går fram av 1865-tellingen for Eivindvik.Det er mye informasjon fra Lindås som ennå ikke er digitalisert. Jeg lurer på om noen har mer informasjon om denne Kari Jakobsdatter og dette ekteskapet, fra bygdebøker eller annet.De hadde en datter, Gjertrud Andersdtr, som er registrert døpt 13.11.1850, Gulen prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Ser ut til at dei gifter seg i 1828 i Gulen: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500223851385&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9SoFj&juris2=SoFj&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sogn+Og+Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkePå FS IGI finn vi då denne kandidaten: LenkeOg hennar foreldre: LenkeOg så finn vi denne oppføringa, som også fortel om giftarmålet med Anders:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Inge Fagerheim

Første barn, Gjertrud Andersdatter d. y. er født 1829, så da ble de nok gift 1827 eller 1828. Men jeg skulle gjerne hatt en ekteskapsregistrering, som kan fortelle hvilken gård i Lindås hun kom fra, og en fødsels- eller dåpsregistrering. Det er mye informasjon fra kirkebøkene fra Lindås og Gulen som ennå ikke er registrert i DA for tidsrommet 1801-1829. Jeg trenger hjelp for å 'komme på sporet' igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Anders Olsen Halland fra Eivindvik, Gulen født 1800, døpt 12 okt. 1800 med foreldre Ole Andersen Halland og Gjertrud Colbeinsen gift 29 juni 1828 Masfjorden med Kari Jakobsdtr. St. Sleire født 1809 døpt 16 juni 1809 i Masfjorden. Foreldre til Kari: Jacob Rasmussen L. Sleire og Sygni Hansdtr. St. Sleire.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.