Gå til innhold
Arkivverket

[#31754] Skifte i Nordfjord - Peder og Kari Maurset


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

Jeg er svært interessert i hvem som er nevnt i skiftene etter disse som jeg mener er ektefeller:4346 Peder Knudsen Maursæter Stryn 285b 16a 1774-17774740 Peder Knudsen Maursæter Stryn 773 16b 1777-17808777 Kari Olsdtr Maursæter Stryn 34 23a 1822-1827På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Peder Knudsen etterlot seg enken Kari Olsdatter og barna Knud, 4 1/2, Ingebor, 5 1/2, Marie, 2 1/2, og Elie, 1/2 år.Peder Knudsen Maursæter, skifte 19. mai 1780, hadde hatt en sønn 1) Knud P., død, og han hadde etterlatt seg sønnen a) Peder Knudsen, som var død, og hadde etter seg fire barn (se ovenfor), dessuten b) Jetmund K., c) Knud K. og d) Barbra K., 20 år gammel. 2) Magne Pedersen Bruvold, 3) Joen Pedersen Nedreberge, 4) Rasmus Pedersen Støvreide, 5) Johannes Pedersen.Skiftet etter Kari Olsdatter Maursæter er datert 20. juni 1822 og nevner barna: Knud Pedersen Maursæter, Lars Olsen Olsbøe, Ole Olsen Floe, Ingebor Pedersdatter, gift med Hans Thomassen Auflem, Marie Pedersdatter, gift med Anthon Andersen Sætre, Elie Pedersdatter var død, men hadde etterlatt seg Ole Nilsen, 20 1/2, Peder N., 18 1/2, Brithe N., gift med Henrich Olsen Kari N., 17 1/2 år. (For de umyndige var faren Nils Olsen Lysloe verge.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Interessante skifter. Jeg trodde de to Peder var samme person, men altså var Peder 1780 bestefar til Peder 1776. Hjertelig takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.