Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Steinar Eik

[#31757] Halvorsen/Johansen, gift 1900-1905, Trondheim

Recommended Posts

Gjest Steinar Eik

FT1900 Trondheim: Halvor Halvorsen f.1877, ugift snekkerlærling, bosatt i Holstveien 13, Trondheim. FT 1900 viser dessuten at Jonette Johansen, f. 1883, ugift tjenestepike hos Sverre og Hilda Klingenberg i Søndre Gade, Trondheim.Jeg vet at Halvor og Jonette ble gift en gang mellom 1900 og 1904, sannsynligvis i 1904. Er det noen med tilgang til kirkebøkene for Trondheim, som kan bekrefte dette. Jeg er spesielt interessert i det som framkommer der om Jonettes foreldre.Vennlig hilsen Steinar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei SteinarVet dette ikke er noen kirkebok, men i FS står det følgende:Jonetha JohansdrBirth: 06 DEC 1883 Klaebu, Sor Trondelag,Death: 1957Parents: Father: Johan Pedersen Estusve Mother: Johanne Johansdr KirkhusKanskje dette er 'rett' Jonette?Mvh Lars Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Steinar Eik

Takk for bidraget ditt.Jonette Halvorsen døde i 1962, men FS har ikke alltid korrekte opplysninger. Viktigere er det at FT1900 oppgir at hun var født i t (dvs Trondheim), så jeg tviler på at Klæbu kan være riktig. Uansett er det en opplysning som det kan være verdt å ta med videre.Vennlig hilsen Steinar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.