Gå til innhold
Arkivverket

[#31757] Halvorsen/Johansen, gift 1900-1905, Trondheim


Gjest Steinar Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Eik

FT1900 Trondheim: Halvor Halvorsen f.1877, ugift snekkerlærling, bosatt i Holstveien 13, Trondheim. FT 1900 viser dessuten at Jonette Johansen, f. 1883, ugift tjenestepike hos Sverre og Hilda Klingenberg i Søndre Gade, Trondheim.Jeg vet at Halvor og Jonette ble gift en gang mellom 1900 og 1904, sannsynligvis i 1904. Er det noen med tilgang til kirkebøkene for Trondheim, som kan bekrefte dette. Jeg er spesielt interessert i det som framkommer der om Jonettes foreldre.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei SteinarVet dette ikke er noen kirkebok, men i FS står det følgende:Jonetha JohansdrBirth: 06 DEC 1883 Klaebu, Sor Trondelag,Death: 1957Parents: Father: Johan Pedersen Estusve Mother: Johanne Johansdr KirkhusKanskje dette er 'rett' Jonette?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Takk for bidraget ditt.Jonette Halvorsen døde i 1962, men FS har ikke alltid korrekte opplysninger. Viktigere er det at FT1900 oppgir at hun var født i t (dvs Trondheim), så jeg tviler på at Klæbu kan være riktig. Uansett er det en opplysning som det kan være verdt å ta med videre.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.