Gå til innhold
Arkivverket

[#31776] Ole Magnussen


Gjest Kjell Kvalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Kvalvik

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om min oldefar Ole Magnussen. Han ble født i Lindås 16.juni 1845,foreldre var Magne Endresen og Synneva Fusedatter. Ole bodde i Hammerfest og ble gift med Martine Caroline Thomassen fra Talvik. Hun døde i 1910 og Ole giftet seg med enken Laura Fredrikke Josefsen fra Borge i Lofoten. Jeg skulle gjerne visst når og hvor Ole døde, finner ikke noen spor i Hammerfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Johansen

Hei Kjell Har du funnet hvor Laura Fredrikke Josefsen døde ? Kanskje det står noen anmerkninger om hun er enke eller gift når hun dør. Dersom hun døde i Hammerfest og er enke der ved sin død er sannynligheten stor for at også Ole døde i Hammerfest. Kanskje noen av 'gammelgutta' i byen kan huske eller vite noe :)Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Takk for innspillet ditt. I følge kirkekontoret i Hammerfest så finnes det ikke noen opplysninger om at Ole eller Laura er død. Muligens var de flyttet til hennes hjemplass i Lofoten.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Johansen

Har prøvd å gå igjennom kirkebøkene for Borge uten å finne dem der som gift eller døde i perioden 1908-1919.Vil også tro at Laura heter noe annet til pikenavn enn Josefsen, dette har hun nok fått fra sin ektemann ved 1900 tellingen.Kan vel også tenkes at de giftet seg og bosatte seg i Vardø i og med at Laura bodde der med sin ektemann i 1900 tellingen. Dersom de giftet seg der eller døde der er dette nok vanskelig å kunne finne. Etter som jeg kan se mangler kirkebøkene for det aktuelle tidsrommet. Der er laget duplikater av fødsel/dåp, men kan ikke finne at der eksisterer noe utover dette.Har du prøvd å ringe kirkekontoret i Vardø å spurt om de har noe?Mvh Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.