Gå til innhold
Arkivverket

[#31780] Ane Hansdatter Mæle, f. 1863 i Aure, M.R. , kom ho til Thorset nordre i Aure?


Gjest Tore Øverby
 Del

Recommended Posts

  • 3 uker senere...
Gjest eva hjelen

Fra 'Gardtales i Stemshaug' av Anders Todal:'I 1845 gifta Jon Ivarson Glomstad seg opp oppatt med enkja Guri Hansdotter Sæmundset, som hadde mist første mannen sin, Peder Hansson, i 1842. Guri tok med seg borna Rasmus, Hans og Mette inn i det andre ekteskapet sitt.Alt i 1848 blei det skrivi eit slag kjøpekontrakt, der Jon Ivarson lova at stesonen Rasmus, så snart han blei myndig, skulle få skøyte på garden for 110 spesidaler, og mot kåryting åt Jon og Guri. Lovnaden gjaldt en part med skyld 4 ort 22 skilling. Då skøytet blei utferda i 1854 til Rasmus Pederson, vart atter skylda på bruket sett til 1-4-21, men nå med reservasjon om at overddraginga gjaldt rett til berre halvparten. Kåret til Jon og Guri vart nå fastsett. Dei skulle ha 4 1/2 tunne kurn à 4 våg, 2 1/2 tunne potet, 1 ku, 5 småfe, eit halvt mål dyrkingsland og husvære med brensel.Rasmus hadde denne garden berre to år før han skøyta frå seg bruket til Hans Pederson for same pris som han sjølv hadde gjevi (110 spesidaler), og mot kår åt seg, i form av bruksrett til ein mæing åker ved 'Staknesmyra', til eit mål dyrkingsland av denne myra og til engslettet 'Åsen'. Fjøs- og naustrom, beitings- og vedrett skulle også Rasmus ha som kår.Om Hans Pedersen er elles å fortelja at han i 1959 gifta seg med Marit Jonsdotter, dotter til Jon Knutson, og etter tradisjonen barnefødd på Storås i Meddalen. Av born nemner ein Guri, Ane, Marie, Marit og Mette, fødde i åra 1860-1872.Jordtausa Guri varr gift med Ola Jonson Romundset, og dei vart med garden. Ola Jonson betalte 800 kroner for bruket og plikta yte kår til verforeldra med 24 våg havre, 5 våg bygg, 4 tunner potet, 2 kyr, 6 småfe, halve inntekta av kvernbruk og endeleg 1/4 mål dyrka jord.' I 'gardtales i Aure' vil en finne mer om ekteskapet mellom Guri Hansdotter Sæmundset og Peder Hansson under bolken om Sæmundset. Dessverre har jeg ikke denne boka, men håper du fant noe av interesse i avsnittene fra 'Gardtales i Stemshaug'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest John Sundsby

I bygdeboka 'Gardtales i Aure, Band II' side 132 står det under garden TORSET NORDRE, gnr.62:'Johannes Larsson vart i 1885 gift med Ane Hansdotter Mælan. Av born i dette ekteskapet nemner ein Mali, Hans, Jon, Lars, Johannes, Marit, Maria og Lina. Ane Hansdotter døydde i 1907.'Eg voks sjøl opp i grenda på Mæle og kan bekrefte at eg har høyrt at Ane Hansdotter Mæle var gardbrukarkone på Torset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Rune Fergestad

Jeg har bladd meg gjennom bygdebøkene for Aure og Stemshaug av Todal, men har ikke lykkes i å finne gården Mælan/Mæle omtalt der... Noen som vet hvor folket på denne gården evt er beskrevet i gårdshistorikk?Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.