Gå til innhold
Arkivverket

[#31784] Marte Karine Jensdatter, fra Nittedal? trenger info om henne og foreldrene


Gjest Øyvind Kallstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Kallstad

Hei,Marte Karine Jensdatter er min tippoldemor, men hun døde når min oldefar ble født (Sverre Kristiansen f. 17.01.1890). Fordi min oldefar da ble oppfostret med en stemor vet vi svært lite om hans egentlige mor, Marte Karine.Hun giftet seg med Anton Kristiansen f. 1856 i Trøgstad, og så langt vi kan se fikk de 3 barn før hun døde: Karl. A., Einar og Sverre.Noen i familien mener hun kom i fra Nittedal, men Sverre er født i Oslo, så de må uansett ha flyttet til Oslo på ett eller annet tidspunkt.Håper det er noen som kan hjelpe?Mvh Øyvind Kallstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Kallstad

Ja, stemmer nok det. Tipper på at Marte Karine også flyttet inn til Oslo med foreldrene, og at hun traff Anton der.Er det noen som sitter med bygdeboka for Nittedal her? Kanskje det står noe der om Jens med ei datter Marte Karine..?Mvh Øyvind Kallstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei ØyvindJa jeg har sett denne, men da er hun i så fall 52 år ved siste barnefødsel i 1890. Kanskje litt vel gammel?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Kallstad

Hei,jeg er ganske sikker på at alderen er feilregistrert ved denne tellingen (se utropstegnene ved siden av alderen). Det skal nok være 7 år. :)Mvh Øyvind Kallstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Kallstad

Ok,tusen takk. Men er jo fortsatt ikke sikker på om dette er min tippoldemor. Det jeg trenger er en kilde som forteller meg om hun senere gifter seg med Anton Kristiansen. Noen som kan sjekke denne Marte K. i bygdeboka for Nittedal?Mvh Øyvind Kallstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Kallstad

hmm,Hanne.. den linken din til FamilySearch fungerte visst ikke, og jeg klarer ikke å finne henne der, kan du poste den på nytt?Mvh Øyvind Kallstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Erling Hoel

Hei ØyvindSer ut til at vi har felles aner hva jeg kan se. Har i min base Olaus Jensen som er min oldefar og født i 1858. Han hadde følgende søsken Marte Karine Jensdatter, f. 1859, Johan Mauritz Jensen, f. 1861 og Ida H. Jensdatter, f. 1863. Deres foreldre er Jens Jensen, f. 17.02.1827 i Nitedal og Kirstine Østensdatter, f. 1832 i Vardal, Oppland. De flyttet til Oslo, Sindseneng et sted mellom 1816-1864.Hilsen ErlingHar også mer data bakover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Kallstad

Heisann, så morsomt. Det stemmer det. Har disse i basen min.Men jeg ser at jeg har registrert Jens Jensen med fødselsdato 25 januar 1824. Det er i fra denne kilden: Lenkeså hvis du har en mer pålitelig kilde så si i fra så jeg får korrigert basen min :)Hvor mye lenger har du tilbake? Jeg har kun navnene på foreldrene til Jens Jensen (Jens Jensen og Mari Pedersdatter), men et par generasjoner tilbake i fra Kjerstine Østensdatter.Ta gjerne kontakt på gravejester@gmail.comMvh Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.