Gå til innhold
Arkivverket

[#31785] Tekst av vise om Balkong ?


Gjest Randi Evans
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Evans

sitter du der oppå din balkong?Er det noen som kjenner igjen denne visa? Det er 50-60 år siden jeg hørte den så jeg ville gjerne finne resten for en spesiell person. På forhånd mange takk. Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Evans

Tusen takk, Bodil Brøgger. Jeg bruker vanligvis ikke Forumet og hadde ingen aning om hvem jeg kunne plage! Så takk for hjelpen. Har forresten husket at visa begynner: Julia, Julia - Hun med Romeo antagelig :-)) Jeg bruker sjelden Norsken og skulle gi barnebarn en ide om 'norsk kultur'. De er litt for store for 'Gutten min sover' - Mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synne Strømsøe

Husker noe:Står du der ensom på din balkong, løft nu ditt hode og se deg om, o Julia, Julia, Julia...Litt overrasket over at du trekker frem den som norsk kultur - trodde det var en oversatt greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

En av de norskeste visene jeg kan tenke meg, er 'Eg heiter Anne Knutsdotter' ('Og plassen heiter Uren, Luren, Himmelturen...')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Evans

Svein Arnulf: 'Grisen heiter Gis, Gis, Gis' Mange takk - melodien er greiere enn 'Eg ser deg utfor gluggen'. Great!! Synne Strømsoe: Kultur på et fremmed sprog 'gjør det morosamt å leva' om det er i form av ei vise vi kan lett huske :-) Om man 'løfter sitt hode og ser seg om' finner man at 'over fjelle ligger det mere enn bare sne'. Hjertelig takk til alle for flott reaksjon!! Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om det visen : Julia, Julia, Julia, du søker finner du den sikkert i dette førstelinjearkivet, om lenken går inn:LenkeHvis ikke kan du bare søke denne teksten så finner du sikkert den rette visen om Romeo og Julia .Mbh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Etter det jeg har forstått, er ikke DAs brukerforum kun beregnet på sleksforskning, men de fleste benytter DAs fora til dette formål.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Lien Evans

IDAR LOE: 'Slekt' fordi grunnen til at jeg var oppmerksom på DA er bruk av FT - selv om jeg reiste fra Drammen i 1953 er jeg tross alt norsk født. Men takk for lenken - Great! Gunn Huglen: Takk også for førstelinjearkivet - jeg hadde ingen aning om hva som finns on-line i Norge. Så mange takk! Are Gustavsen og Aase Sæther: Forumet har hjulpet meg - veldig imponert med så mange innslag. Please, please, kan temaet nå legges til ro - hensikten var ikke å skape konflikt :-)) Mange hilsner fra Grandma Evans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.