Gå til innhold
Arkivverket

[#31793] Folketellingen i Bergen 1922


Gjest John Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Ludvigsen

Ser av meldinger her at det finnes en folketelling for Bergen i 1922. Kanskje denne kan hjelpe meg med et lite problem. Hvem er mor til Anton Ludvigsen, født 1918, og hvor er hun fra? Hun heter muligens Indiana. Hans far er Johan Ludvigsen født i Bø i Vesterålen. Og hvor i Bergen bor de eventuelt?Mvh. John Ludvigsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det var to Johan Ludvigsen i adresseboken for Bergen i 1922. Den ene bodde i Hans Tanksgt. 18, men han var en meget aldrende mann og neppe aktuell her, mens den andre i Bjørnsonsgate 22, ikke står på oppgitt adresse i folketellingen.For å finne svaret på spørsmålet ville det hjelpet med litt flere opplysninger: Om Anton L. ble boende i Bergen, om det er mulig å finne fødselsdato, om foreldrene var gift osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Ludvigsen

Det jeg vet er at Anton er født 30.01.1918, død i Bergen den 27.07.1983. Hans far Johan er født i 1987 Bø i Vesterålen. Det er en mulighet for at de bodde i Sauda? en periode, eller at bare Anton flyttet til Bergen. Jeg antar at foreldrene til Anton var gift, men vet ikke når og hvor.Mvh. John Ludvigsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Anton Ludvigsen var født på Tvedt i Manger 30. januar 1918. Foreldrene var stenarbeider Johan Nikolai Møller Ludvigsen, født 1897, og hans kone Indiana Thomasdatter, født 1898, angivelig i Steigen. De var gift 1917.Indiana hadde et såvidt sjeldent navn at det er vanskelig å tro annet enn at hun må være denne: LenkeOg i så fall bodde hun fortsatt på Tveiten i Manger da hun fikk sønnen i 1918.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Ludvigsen

Mange takk igjen. Dette var mye god informasjon. Men det kan da se ut som at folketellingen fra 1900 kanskje ikke er helt korrekt med hensyn til fødested.Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.