Gå til innhold
Arkivverket

[#31794] Oppland


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Jeg har på et vis funnet ut via Bratt ætta og Bjølstad ætta funnet ut at vi har aner tilbake til Kong Håkon V Magnusson og hans datter Agnes. Anene har jeg funnet via gammel slekt ifra gården Horgen i Heidal og tilbake i tid.Det er imidlertud gitt uttrykk for at kilden til Håkon V Magnusson via Bratt ætta er usikker. Er det noen som har noen synspunkt(er) om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Mange takk for svar og tips. Jeg er litt treg i starten og kanskje ikke den flinkeste til å sette meg grundig nok inn før jeg stiller nye spørsmål. I min slektsoppstilling finner jeg ingen Guttorm Eindridesson, men Gudleik Eindridesson, 1295, som var sysselmann i nordre Gudbrandsdal og hans far var vistnok Eindride Petersson, 1270 som var riksråd og ridder i 1319. Er kong Håkon V Magnusson og hans datter Agnes reelle inn i denne slekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Beklager jeg har også funnet Guttorm Eindridesson Bratt i slektsoppstillingen, som ble født 1437 og døde 1530 i Heidal. Han var sønn til til Eindrid Eriksson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.