Gå til innhold
Arkivverket

[#31803] Fredrik Larsson


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

Jeg viser til tema 7312 med en etterlysning etter Fredrik Larsson.Fra sverige har jeg fått en kopi av en forsamlingsbok hvor en Fredrik Larsson forekommer som nr 17. Hans fødested i Norge tolker jeg som Inderøya (ved Steinkjer?)Kan dette være den samme Fredrik Larsson som i tema 7312 antas født i Indre Herøy?; o} knut fbilete0369.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirik Johansson

Hej! Är det någon som kan hjälpa mig att hitta Fredrik Larsson i kyrkoboken för Inderøya. Den enda information jag har om honom är det som står ovan! Tack på förhand! //Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd Bovold

I 'Släktsforskarnas årsbok' -95 har Bo Lindwall nevnt at Andreas Andreassen Ros og Gustava Berg har en datter,- Sofia Albertina Andersson f. 23 okt. 1843 i Rätan sn. Sofia reiste med kopperslager Fredrik Larsson født 1841, og hadde i 1891 sju barn med ham. (s.169 under Resandesläkter i Ångermanland) Hjelper kanskje ikke så mye,- men Jeg har litt på Sofia Albertine, men det virka som dere hadde henne 'inne'Mvh Gerd Bovold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd Bovold

Hei,Knut! Jeg var nok litt skrytete når jeg skrev at jeg hadde litt på Sofia Albertine. (Hun reiste i Norrbotn og Västerbotten) Det eneste jeg finner er en helsøster,-Anna Gustava f. ca. 1841 d.21/1 1890 i Umeå Landsforsamling Ellers er det mange halvsøsken. Sofia og Anna er døtrene til Gustava Berg og Andreas Andreassen Ros ,-han er min 3g.tipp oldefar Gustava Berg f.1815 i Eskilstuna,- død 1.11.1890 i Umeå landsforsamling Andreas Andreassen Ros f.16.9.1791 i Jakobstad i Finnland. Ant. død i Fors sn.i Jämtland i 1855Anna Gustava reiste forøvrig med Nils Oliver Andersson f.22.4 1852 i Grundsunda sn. Kildene er her tatt fra Släktsf. årbok,-95Mvh.Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirik Johansson

Hej Gerd! Jag tackar så mycket för informationen, min fmfm`s föräldrar är Fredrik Larsson och Sofia albertina och jag har sökt med ljus och lykta efter information om Fredrik och denna sofia albertina. Och nu vet jag betydlig mycket mer, men vet någon nått mer om dessa eller om resandesläkter så vore jag väldigt tacksam!M.V.H. Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd Bovold

Hei Erik! Bra at det var til litt hjelp da! Anbytarforum har en egen 'avdeling' for reisende under etniska grupper,og der finnes mye om denne familien og, selv om jeg ikke har funnet Sofia Albertina der. Det er en stor slekt, så ta kontakt så får vi finne ut om om jeg har noe mer.. Min mailadr. er ger-b(alfakrøll)online.noMvh Gerd (som tydelig har funnet en fjern slektning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.