Gå til innhold
Arkivverket

[#31804] Johanna Olsdtr. Lygre


Gjest Bjarte Breistein
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Breistein

Søker foreldrene til Johanna Olsdtr.Lygre. Hun var født i 1874 i Lygra Sokn i Lindås.Giftet seg i 1898 i Domkirken i Bergen med Kornelius Johan Johnsen Vik (1874-1934)fra Vik i Lindås.Hun døde 1961 i Vaksdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være en kandidat? F.t. 1891 for Lygra sogn i Lindås [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=LIND1891_D&gardpostnr=1166&merk=1166#ovre>Lenke og kan dette være Kornelius (her: Kornel Johnsen bosatt på gården Vik) LenkeHer er vel giftermålet i 1898: LenkeI 1900 ser det ut til familien har kommet til Bruvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Takk for svar. Johanna i FT 1891 har jeg funnet og hun er en god kandidat,men hun er usikker.De andre opplysningene har jeg funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H Skibenes

I teljinga 1891 for Lindås, fann eg denne kandidaten,: LenkeReknar med at dette er rett person. Johanna O. Risøren fann eg mellom vigde i Lygra,(Lindås), ho var g. i 1901 med ein Ivar Sjursen Tennesbø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Bjarte!Foreldre til Johanna: Ole olsen Lygren f.01.06.1847 på Indre Lygra, br. nr. 3, dør på Sletta i Radøy 11.10.1932 (er gravlagt på Sletta)Kona Dorthea Jonsdatter er f. 03.12.1853 på Ytre Lygra, br. nr. 4 og dør på Sletta i Radøy 30.01.1933.Foreldre til Ole: Ole Rasmussen Lygre 1807-1865/Brita Olsdatter Elsås 1819-1888.Foreldre til Dorthea: John Johnsen Instebø 1826-1906/Dortea Nilsdatter Bruknapp 1826-1898.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Takk til Elin og Johan Ludvig. Det var fint å få dette oppklart. Det som forvirret var at familien kalte seg Lygren og bodde på Sletta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.