Gå til innhold
Arkivverket

[#32836] Gyda Wiklund g.m. Ingeniør Føreland, til Ålvik i Hardanger (Bjølvefossen?) 1915


Gjest Per Håkon Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Håkon Christiansen

Rundt 1915 reiste Gyda Wiklund g Føreland f 1890 i Biri fra bostedet i Gjøvik med sin mann, ingeniør Føreland (fornavn ukjent) til Ålvik, Kvam kommune i Hardanger, i forbindelse med utbyggingen av vannkraft og/eller ferrosilisiumproduksjon der. Kolleger eller venner i Ålvik skal ha vært Jens Anker Jensen og Staalesen (fornavn ukj.) Gyda fikk visstnok to døtre, og hun kan ha arbeidet på telefonsentralen i Ålvik. Er det noen som drar kjensel på noen av disse navnene? Forble de kanskje i Hardanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

FamilySearch viser dette alternativet til Andreas Jensen.Opplysningen stammer imidlertid fra et medlem av kirken, og bør bekreftes av kirkebøkene. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og på FamilySearch VRI finner jeg dette.LenkeHer stemmer også fødselsdatoen med det som ble oppgitt ved Andreas død, og jeg tror vi kan feste lit til denne opplysningen.Vital records index er avskift fra kirkeboka , og burde derfor lett kunne bekreftes av orginalen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen
Gjest Per Håkon Christiansen

Strålende, takk skal du ha! Det er de riktige folkene du har funnet. Dette dreier seg om å få på plass vennekretsen til en slektning av meg som døde så altfor ung, som ikke hadde barn og ikke etterlot seg papirer. Der jeg for et par år siden bare hadde et fornavn i Gjøvik (Bernt), fant jeg først et etternavn (Wiklund), og deretter en hel vennekrets og en adresse (Ålvik). Det betyr i neste omgang at jeg er godt på vei til å identifisere disse folkene fra 90 år gamle umerkede (desverre) fotos! Hva skulle vi gjort uten Digitalarkivet!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.