Gå til innhold
Arkivverket

[#32851] Henrik Anton Ellertsen, fødd Vestby 1849 - kven var foreldri hans, Ellert/Maria?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

FamilySearch fortel oss at Henrik Anton Ellertsen var fødd i Vestby 28.5.1849 som son av Ellert Olson og Maria Hansdotter. FamilySearch nemner ingen andre born fødde av desse foreldri, so kanskje var dei ikkje gifte?FT1865 syner ein arbeidar Ellert Olson, fødd i Vestby 1826, busett i Drammen med kona Jørgine Tollisdotter, fødd i Nesbygdi 1827. Ingen born. Kanskje er dette far til Henrik? Men Henrik sjølv finn eg ikkje i FT1865 nokon stad!?Om einkvan kan hjelpa meg med opplysningar om foreldri til Henrik Anton, ville eg setja stor pris på det!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Far til Henrik Eilertsen er Eilert Olesen, født 19 feb. 1825 i Vestby, døpt 21 feb. 1825 samme sted. Mor til Henrik er Anne Marie Kristiane Hansdatter, kommer muligens fra gården Lybek under Søndre Rød i Vestby. Har ikke funnet noe ekteskap mellom foreldrene til Henrik, i følge kirkebok er han født utenfor ekteskap, og han ble muligens bortsatt som liten.Eilert Olesen skal i følge Jonny Mydland ha emigrert rundt 1877. Har søkt etter Eilert på div emigrantlister uten å finne han. Men da Henrik Eilertsen bodde i Skudeneshavn, ble det av lensmannen informert at det var en arv etter faren i Amerika.Hilsen John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.