Gå til innhold
Arkivverket

[#32866] Ola Nilssen fra Hemsedal g. m. Anna Gullachsdatter fra Borgund


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Står det noe i giftemålet om hvem som er foreldrene eller hvilken gård i Hemsedal Ola kommer fra i vielsen mellom Ola Nilssen f. ca 1759 i Hemsedal gift 6. april 1783 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vi14221752&gardpostnr=519&personpostnr=1037#nedre>Lenke i Lærdal, Sogn og Fjordane med Anna Gullachsdatter (Hegg) f. 15. desember 1755 i Borgund, Sogn og Fjordane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har notert meg f. 1757 på Ola Nilsson, men veit ikkje kor eg har det frå. Eg leita sjølv gjennom BB for Hemsedal ein gong og fann ein einaste som høvde, trur det må vera han på Rusto. Etter det eg minnest, flutte familien derifrå.Når det gjeld Ola, fann eg han dø på Vettei i Lærdal 1830; han fekk ein stein i hovudet - omlag samstundes med at versonen Ole Tollevsen drukna.Elles har eg no godt oversyn når det gjeld Guro Olsdotter og hennar etterslekt på Alvora. Eg meiner ho dø der på 1850-talet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.