Gå til innhold
Arkivverket

[#32867] Ingeborg Christiansdatter Fredskär fra Östfold


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Har noen kunnskap om foreldrene til Ingeborg Christiansdatter Fredskjär? Hun var födt i 1796,giftet seg med Ole Helgesen Saastad i 1817.Hun döde 11/3 1839. Det er sannsynlig at hun var fra Rygge- eller Moss-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei.Jeg finner dessverre ikke Ingeborg Christiansdatter født i Moss eller Rygge. I Rygge er det ingen Fredskjær gård,men derimot Fresjer. Jeg finner ikke din Ingeborg der, men ifølge gårder og slekter i Rygge, er hun ikke født i Rygge.Gårder og slekter i Rygge: Ole Helgesen Saastad,f.24/9-1791,død 18/9-1858. Gift 1.12/4-1817 med Ingeborg Christiansdatter(Christensdatter)Fredskjær,f.1796,ikke i Rygge,død 11/5-1839,42 år.Barn: Hans Olsen Saastad,f.1817,Wilhelmine Olsdatter,f.1819,Johan Olsen Saastad,Christian Olsen,f.1824,Andreas Olsen,f.1827, Helge Olsen,f.1829, Olaus Olsen,f.1834 og Johannes Olsen,f.1837.Håper det er noen som kjenner til gården Fredskjær som kan hjelpe deg videre her.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiDette er også en av mine forfedre, men jeg har så langt heller ikke funnet noe spor om Ingeborgs fødsel eller foreldre.Vet det skal finnes et skifte, men har ikke fått kikket på dette. Vet heller ikke om det kan stå noe i forbindelse med ekteskapet. Når hun og Ole gifter seg bør det vel stå hvem som er hennes far. Men jeg har ikke fått kikket på kirkebøkene. Kanskje det er noen som har tilgang og kan gjøre et oppslag både i kirkebok og i skiftet.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.