Gå til innhold
Arkivverket
Gjest M. Nicolaisen

[#32871] Anne Olavsd. av Hvamsætta; Nes/Odal, tidlig på 1500-tallet.

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg er på utkikk etter flere opplysninger om Anne Olavsdatter av Hvamsætta. Jeg vet ikke når hun giftet seg, men i 1537 var hun i alle fall gift med Halvor Semmingsen Voll i Grue. De hadde datteren Dorte sammen; hun var gift med Halstein. Dette er hentet fra Sør-Odal bygdebok, bind 3 s. 267-268 (Annes datterdatter; Gunhild, ble gift til Os i Sør-Odal).Alle opplysninger om Anne og hennes slekt mottas med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Frank Johansen

Selv skjønner jeg ikke helt poenget med å lenke til FS når det kun dreier seg om opplysninger som er skrevet ukritsk av rett fra bygdebøker, men, men.Anne Olavsdatter & co. har vært oppe til debatt et par ganger tidligere. Se tema 27453 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=27453&sok=Holter&startnr=&antall=&spraak=>Lenke og tema 31262

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore H Vigerust

Når jeg nå leser de tidligere debattene som det ble lenket til i innlegg 3, skjønner jeg at det ikke har noen hensikt å komme med ytterligere bidrag, bortsett fra at M. Nicolaisen oppfordres til å lese den faglitteraturen hun/han fikk henvisning til i de forrige debattene. Når disse artiklene er lest og forstått, er svarene på dagens spørsmål gitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.