Gå til innhold
Arkivverket

[#32910] Oppslag Domkirken menighet Trondheim, Christian Jørgen Pedersen


Gjest Terje Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Pettersen

Lurte på om noen med tilgang på kirkebøkene for Domkirken menighet i Tronheim kunne gjøre oppslag på dåpen til Christian Jørgen Pedersen. Han gifter seg 30. Dec 1842 i Bø i Vesterålen. Ved vielsen er det oppgitt at han er døpt i Domkirken menighet, alder 29 år og farens navn er Peder Jørgensen. Ved FT 1865 er hans alder oppgitt til 54 år. FT 1875 oppgir 1814 som fødselsår. Ved hans andre ekteskap i 1864 er alderen oppgitt til 51 år. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Døpt 17/10-1813.Det ser ut til at han er født 1.okt .Foreldre soldat Peder Jørgensen og Berthe Christensdatter .Faddere:foreldrene,Marita Olsdatter,Ane Kirstina Henningsdatter,Johan Olssøn,Søren Jacobssøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei! Hos familysearch har jeg funnet et ekteskap mellom Petter Jørgensen og Bereth Christensdatter. Kilden er ikke angitt, men ekteskapet skal være inngått 19. May 1812. Videre er det oppgitt Bache, Strinda. Lurer på om det er noen med kirkebok for Strinda som kan gjøre oppslag. Videre har jeg funnet flg barn av Jørgen Pedersen og Bereth Christensdatter alle døpt fra Domkirken. Bereth Lucie Pedersdatter født 19. Aug, døpt 21 sep 1817 Hans Andreas Pedersen, født 22. Apr, døpt 31. May 1819 Peter Bertinus Moe, født 26. Mar, døpt 19. May 1823 Faren står her oppgitt med Moe i tillegg til Jørgensen. Lurer her på faddere og om foreldrenes alder og bosted er oppgitt. I FT for 1801 er det flere aktuelle kandidater for Peder Jørgensen og Bereth Christensdatter. Alder ville her kunne hjelpe for å finne de rette. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei igjen. Ved de to første dåpene er faren Murmester. Ved den tredje er han kjører. Hva det har å si vet jeg ikke. De bor hele tiden i Danielsveiten.Faddere til første barn:Marith Evensdat,Ingeborg Olsdat,Marith Olsdat,Christen Olsen,Svend Jansen,Peiter? ChristensenVed andre dåp:Madme Aas,Madme Kalvig,Marith Halversdat,Slagter Alseth,? Christopher Hals,Maler Jørgen WalsethVed tredje dåp:Moderen selv konen Ingeborg Hansdat,pigen Johanna Dahl,Skjensliber? Peder Dahl,Skomager Tosten Olsen,tjenestekarl Hans Christian Falch.Kan desverre ikke hjelpe deg med vielsen. Den har jeg ikke funnet. Moe er et ganske vanlige navn i Trondheim. Mulig han er i fra en eller annen Moe. En av mine har og fått ett Moe slengt på etternavnet i kirkeboken da de flytter ut og nordover. M v h Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.