Gå til innhold
Arkivverket

[#32917] Adolf Olsen Rom f.1869 Løten


Gjest Jan Peter Wiborg
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, er det noen som kan gjøre et oppslag i kirkebok for Løten, Hedmark (evt. bygdebok), og sjekke følgende person?Adolf Olsen Rom, f. 1869, konfirmert 1883, gift 07-Feb-1891, emigr. til Amerika 1892.Far til Anne født 04 juni 1891.Skulle gjerne visst hvem som var hans foreldre, og hvem han var gift med. Han utvandrer til Amerika som enkemann, så kona døde muligens i barsel ved Anne's fødsel....?Mulige foreldre er Ole Evensen and Mathea Pedersdatter som bor på Kildal øvre i FT-1900.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

På LDS fant jeg svaret..., det er Ole Nielsen og Agnette Olsddatter som er hans foreldre.Så da gjennstår spm, hvem giftet han seg med 07-Feb-1891? Og døde kona under barsel i juni samme år? (evt. senest apr. 1892)Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Etter Løten bygdebok 2 under Rom søndre ble Adolf g1891m Anne Olsdr Solbergsengen f 1870. Jeg har også notert at Adolfs mor, Agnete Olsdr var f 1829 i Stange, mens faren Ole Nilsen var f 1828 på Toten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Tusen takk for kjapt svar, Sverre!! :-)Anne Olsdr Solbergsengen f 1870 er vel ikke 'tilfeldigvis' datter av Ole Evensen and Mathea Pedersdatter som bor på Kildal øvre i FT-1900?Skulle vedde mye på det... :-)Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Skjærbakken

Jeg har svart på dette en gang før, for Laurie Armstrong i Canada. Er usikker på hva jeg har liggende på PC'en, ettersom det er lenge siden.'Jeff & Laurie Armstrong' den 02.05.2005 03:24:27Send svar tilTil: cc:Emne: for Espen from CanadaHello Espen;Do you remember me? We conversed at length in 1999 about my ancestors Norlie; Nordlie; Adolfsdatter; Olsdatter all from Løten? Should this email go through, I can send additional info to tweak your memory.I have pulled out my files and begun inputting the data into my Family Tree Software. I lost all my electronic data a few years ago and sort of gave up and lost interest. I'd like to continue to pursue this and you Espen were my greatest resource.With any luck, this message will get to you and we can continue to correspond.Laurie Armstrong Alberta, CanadaHi Laurie, I remember that we had contact way back. I can't recall the details, and I'm not sure what I've kept of the information I sent you about your ancestors. But if you have questions, just ask.Espen Skjærbakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Takk for nyttig info, Espen! Dette er ikke min familie, men jeg har videresendt opplysningene til rette vedkommende! ;)Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.