Gå til innhold
Arkivverket

[#32939] Petrine Anna Johansdtr f. ca 1846 i Herøy


Gjest Randi Nesje Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Til Anne Lise. Se innlegg nr 17 foran her om mor til Jacob Benjaminsen Dass. Det fremgår at han sannsynligvis ikke var sønn til Maren Jensdatter Falch, men at hans mor sannsynligvis var Gjertud von Krogh. Se også innlegg 33984 om Jacob randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Beklager Randi, men jeg har visst ikke helt fulgt med her. Nå ser jeg også i debatt 33984 av Jacob Benjaminsen Dass var gift med Maria Angell Volgvartz, og den Kirsten Jacobsdatter Dass jeg har skrevet så mye om kaller sin eldste datter Maria. Det styrker iallefall teorien om Kirsten som del av barneflokken til Jacob Benjaminsen Dass og kona Maria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Dahlstrøm

Har hatt litt knapp tid i det siste. Kommer tilbake senere i dag med fyldigere svar. Jacob Benjaminsen Skars datter Kirsten har jeg funnet nevnt på Skar i tidsrommet 1725 - 1730.Mvh Kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja jeg gleder meg til å se det mer fyldige svaret jeg. Håper at du da vet noe om hun var gift med Hans Christensen Lurøen. Hun kan ha vært gift med han allerede på det tidspunktet, hvis den Kirsten på Skar i 1725-1730 er den riktige. Tror jeg så i kirkeboka for Herøy fra 1731 og utover i sommer angående dette(datteren Karen var født så sent som ca 1749).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.