Gå til innhold
Arkivverket

[#32942] Ole Albertsen,Trollnes,Idd


Gjest Eva Carolusson
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Carolusson

Søker: Flere opplysninger om min ane Ole Albertsen,husmann på Trollnes under Holene, Idd. Ole er født ca. 1713 hvor? ,død 1772 Trollnes. Hans hustru var Dorthe Brynildsdatter,født 1727, Trollnes, død 1761 ibid.Dorthe er datter av husmann Brynild Brynildsen, Trollnes og hustru Thore el. Thora Jacobsdatter.Hvem er Ole Albertsens foreldre? Mvh Eva Carolusson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har ikke funnet noe mer om Oles opphav. Men er dette døtre av Ole og Dorte?(FS/VRI)Mari Christening: 20 Feb 1746 Place: Aremark, Ostfold, NorwayParents: Father: Ole ALBRECTSENMother: Dorthe BRYNILDSDR--------------------------------------------------(FS/IGI):Caren Christening: 19 JAN 1749 Idd, Ostfold, NorwayParents:Father: Ole AlberthsenMother: Dorthe Brynildsdr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Carolusson

Hei Grethe. Hj.takk for ditt svar. Mari har jeg ikke funnet selv, Caren har jeg fra før, født 1749, Ole og Dorthe fikk også barna: Ingeborg født 1750,Peder 1754(han er min ane),Nils født 1758,Kari født 1760 alle døpt i Idd. Ole og Dorthe giftet seg i Idd 19 . 11. 1740. Mvh Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.