Gå til innhold
Arkivverket

[#32945] Etterslekt til Andreas Roa og Gertrud Havig på Norderhov. f. hhv 1868 og 1873


Gjest Arne Haakensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Haakensen

Andreas og Gertrud var på Berglie, Norderhov sammen med sønnen Olaf f. 1894 under ft 1900. Gertrud var datter av Truls Andersen Havig f. 1843 på Norderhov og Ingeborg Torstensdatter Melum f. 1838 i Krødsherad. Kjenner noen til Andreas og Gertrud sin etterslekt? mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Jeg har ikke mer kjennskap enn hva du har. Ingeborg er en søster til min oldefar. Han var født på Hamremoeiet året før, mens Ingeborg ble født rett etter familien hadde flyttet til Melum.Lykke til videre! mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Håkon Havik

Hei. Kan dessverre heller ikke hjelpe deg med etterkommere av Andreas og Gjertrud. Men hvis jeg ikke tar helt feil er Truls Andersen bror til min oldefar Erik Andersen Havik. Gjertrud Eriksen Havik d.e., som bor sammen med Andreas og Gjertrud den yngre i 1900, er da så vidt jeg har forstått min tipp-oldemor.Min gren av slekten bor på den andre Bergli-plassen i år 1900: LenkeJeg er svært interessert i å få vite mer om for- og etterslekt, og tar gjerne imot materiale hvis du skulle ha noe liggende som kan sendes per mail. Spesielt er jeg interessert i å få vite hvorfor familien i sin tid måtte flytte fra Havik. Det går rykter om at det var noe skogspekulasjon inne i bildet? Kan kontaktes på hakon.havik(@)lydbokforlaget.no.Hilsen Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.