Gå til innhold
Arkivverket

[#32953] Anne Kristine Pedersdatter, Rambo, Hvarnes


Gjest Bjørn Brekke
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Brekke

Har noen opplysninger om Anne Kristine Pedersdatter, født ca. 1818 i Hedrum? Jeg finner henne i FT 1865 Lenke Hun fikk en datter, Olene Marie Olsdatter født 30.08.1857 på Rambo i Hvarnes. Olene ble døpt 13.09.1857. Far til Olene het Ole Olsen og var muligens fra Slemdal.Anne Kristine og Ole ble ikke gift, og jeg finner ikke Anne Kristine i FT 1900, så hun er ant. død før den tid.Kan noen hjelpe er jeg takknemelig.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Kanskje ikke nyheter for deg, men her er noen flere data som jeg har funnet i Hedrum Historielags slektsarkiver og kirkeboksavskrifter: http://www.hedrumhistorielag.no/Her er Anne Kristine Pedersdatter født 1821, far Peder Svenson, mor Marthe Hansdtr.1821***Anne Kristine Pedersdtr.***Peder Svenson, Graver, svensk, Heum***Pigen Marthe Hansdtr.***uekte Her finner du Anne Kirstine(Kristine) Pedersdtr. mor til to barn 1849 og 1857. Vet ikke om AKP Gjone-eiet er identisk med AKP Rambo.14.08.1849***26.08.1849***Nils Mathias Nilsen***udl. til b. f. Bjelkehugger Nils Nilsen, ungk. Dammen***Pigen Anne Kirstine Pedersdtr., Gjone-Eiet***uekte30.08.1857***09.1857***Oline Marie Olsdtr.***udl. til b. f. Ole Olsen, Slemdal***Pigen Anne Kristine Pedersdtr., Rambo?***uekteHer i 1875 ser det ut til at Oline Marie vies med svensk sjømann Anders Magnus Johannesen.21.02.1875***Ungkarl, Sømand, Anders Magnus Johannesen,,Nordkvelmon, Krolestad, Sverige, 1847, John Svenson*** Tj.Pige, Oline Marie Olsen, Nordkvelmon, Rambu, 1857, Ole Olsen.Håper dette kan være til hjelp videre.Kolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Brekke

Hei KolbjørnTusen takk for informasjon. Dette var til stor hjelp. Anne Kristine Pedersdatter var forøvrig min tippoldemor.Det ser ut til at Hedrum Historielag er vel verd ett besøk.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Kan det dokumenteres at den Anne Kristine som Kolbjørn har funnet født 1821, er den samme som blir mor i 1857? Det låter ikke urimelig, men ut fra de opplysningene som så langt er presentert her, er det ikke dokumentert/bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.