Gå til innhold
Arkivverket

[#32956] Jonny Larsen, Bergen


Gjest Bjørn Brekke
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Brekke

Har noen opplysninger om Jonny Larsen som i 1904 ble far til Hjørdis Bergljot. Jeg finner han i kirkeboka for Johanneskirken i Bergen i 1904 Lenke (dette er et fantastisk tiltak)Jonny var ant. ikke hans døpenavn, da det virker som Jonny på den tiden var et kvinnenavn. Dette var Jonnys andre leiermål, og jeg tror resultatet av det første het Anton, også født i Bergen. Jeg har funnet navnet/stedet Arendal i forbindelse med Jonny, men om dette er en gård eller byen Arendal vet jeg ikke.Kan noen hjelpe?Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Brekke

Beklager, lenken over virker ikke. Prøver med denne. LenkeJonny Larsen født 1881 ble far til Hjørdis Bergliot født 24.04.1904 og døpt i Johanneskirken den 29.05.1904. Jonnys adresse på dette tidspunktet er oppgitt å være Brynjulfsgd. 3. Han var opvarter og ungkarl. Barnets mor var Birgit Oluffa Andreassen født 17.05.1885 i Bergen.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Her er den einaste fam. med etternavn Larsen, og adr. Brynjulvgt. 3 i 1900 teljinga :Lenke Eg lurer litt på om 'Jonny' er Hans Tobias, i teljinga oppgjeven å vera født i 1880. Eg festa meg litt ved at han her var matros og mellombels bustad var England. Kan jo tenkjast at han kom på å kalla seg Jonny når han var der. :-)Broren, Agaar, er vel litt for ung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bjørn Brekke

Til Elin og RoarTakk for hjelpen. Er det noen måte å finne ut om Hans Tobias og Jonny er samme mannen tro?Han (Jonny) skal ha blitt far til en sønn med navnet Anton ca. 1902 (I Bergen)Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.