Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kent Williamsson

[#32964] Gifte i Fåberg 1730-1818, Onzom, Mønengen, mm.

Recommended Posts

Gjest Kent Williamsson

Jag undrar om någon vet något om dessa två personers anor (Niels Olsen & Marit Johansd )samt undrar jag var 'Mønengen' ligger? Tacksam för alla svar.Digitalarkivet: Gifte i Fåberg 1730-1818 Nils Ols & Marit Johansd Des 15 Des 29 1731 Trulover: Erich Onzom Ole Mønengen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Hei! Jeg legger en lenke til vielsen i Fåberg: LenkeSkal se om jeg finner andre opplysninger om Onzom og Mønengen.Mvh. Gunn Huglen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her prøver jeg med en lenke til kartsøk i Fåberg. Lenke,&mapcomp=;;;F%C5BERG;;;2625;F%C5BERG;;;;;10.4069087813855;61.1694579475285&as=t&streetname=F%C5BERG&streetnumber=&postal_code=2625&city=F%C5BERG&partnerid=googleSkal se om jeg kan finne litt flere opplysninger over gårdene. Under døde i Fåberg dukker Dukker Mønengen -navnet opp, og flere varinter av Onzom om du søker i samme digitale arkiv der du også fant giftemælet.Mvh. Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Det ser ikke ut at de samme gårder finnes i Faaberg i 1801-tellingen, finner ingen med tilnærmet like navn der. Mulig at plassene er fraflyttet før.Under døde i 1741 fant jeg en Ole Onzom: LenkeMulig du kan finne flere relasjoner her?Mvh. Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Under døpte i Faaberg vil du finne en rekke barn døpt under Mønengen og Onzom ( Med navn-varianter) LenkeHer har du et par. Håper du kan få hjelp av lokale slektsforskere til oppslag i bygdebøker og kirkebøker. Dessverre har jeg ikke tilgang til dette.Mvh. Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Den eneste jeg finner under døde på Møningen fram til 1818 er denne: LenkeVet ikke om det kan være et spor?Mvh. Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er den eldste jeg fant under døde på gårdsnavn Onzom:LenkeVet ikke om dette kan være hjelp?Mvh. Gunn H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.