Gå til innhold
Arkivverket

[#32968] Skifte i Lærdal 1907 + 1918.


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Kan jeg få opplyst arvingers navn og adresse i evt. skifte etter ekteparet (antas barnløse)?:Jakob Olsson (Fortun) 1825-1907 og Marta Hansd. (Gjerde) 1825-1918.På forhånd takk!Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Forenhevnærende postmester Jacob Olsen døde i Lærdal 23. november 1907. Det er vist til gavebrev datert 19.november 1907 til meierist D. Aasen og hustru Synneva.Ved dødsfallet til Marta 22. juni 1918 er det vist til 'ældre Testament', og hennes tre søsterdøtre Johanna Kvinge, Synneva Aasen og Martha Eggum nevnes som arvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kristin S. Aasen

Yngve Nedrebø,Takk for ditt svar!Jeg hadde fått svar fra Riksarkivet at man ikke kunne finne min slektning Ole Mikkelsen/Andersen (sønn av Anders og Dortea) i Utenriksdepartementets arkiver for utenlandsbosatte norske personer. Ole bodde i New York. Derfor håpet jeg på å vite om han var nevnt i skifte i dette temaet.Og vite adresse og mer. Når han ikke er nevnt i skifte etter postmester Jacob Olsen/hans frue, så kan det bety at han var død før 1918 og en gang etter 1913 (arving til barnløs søster i Bergen). Ole vokste opp som barn hos postmesteren og hans frue. Selv om han hadde foreldre i live.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.