Gå til innhold
Arkivverket

[#32972] Britha Larsdatter, Taskilde 1820-1910 Gravens prestegjeld


Gjest Karlot Bømark
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Den første lenken min virker ikke, men lenke nr.2 viser begge familiene.Her dør Brithas farfar Torbjørn Larsen.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=gr12331839&gardpostnr=67&personpostnr=67&merk=67#ovre>LenkeOg her dør farmoren, Britha Nielsdatter.Lenke Her dør morfaren Magne Larsen Windal.Lenke Og her dør mormoren, Maritha Olsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen
Gjest Rune Thorstensen

Her er trolig dåpen til Maritha Olsdatter, Kambestad i Ullensvang.[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100085585086&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Hord&juris2=Hord&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Hordaland+%28Bergen%29&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Forøvrig ser jeg at der er fortsatt problemer med lenken i innlegg nr.2 ang Lars Torbjørnsen og hans foreldre/søsken i 1801.Stundom forandrer disse lenkene seg etter at de er lagt inn.Men jeg prøver en gang til.Her er 1801 tellingen fra gården Taskilde i Granvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karlot Bømark

Takk til deg Rune. Det var viktige opplysninger du hadde. Britha hadde 10 søsken. 9 reiste nordover. Har endel data her. Skulle du ha data om Brithas etterkommere, så er jeg interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Var ikke Lars gift to ganger? Mora til seks av de som kom nordover, het Anna Iversdtr, så vidt jeg kan se. Jeg har et notat på at Lars og Anna gifta seg 01.06.1830, og Iver, Nils, Lars, Hans, Brynnil og Erik blei født etter den tid. Men dette er opplysninger jeg ikke har sjekka ennå, så jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karlot Bømark

Hei Johan! Det stemmer nok at Lars var gift 2 ganger. Med Anna hadde han 7 barn.I tillegg til de du har nevnt var den eldste Torbjørn. Brynnil var en mann,og navnet ble skrevet Brynjulf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Irene Korneliussen

Hei Karlot. Har du fått det du ønsker av opplysninger i dette temaet? jeg har mye av både aner og etterkommere etter Lars Torbjørnsen Taskjelle. Om du er interessert kan du få det på e-post. mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karlot Bømark

Hei Irene! Ja, nå ble jeg veldig interessert. Ønsker meg alle opplysninger jeg kan få. Min e-postadresse er karlotbomark@yahoo.no Mvh.Karlot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karlot Bømark

Hei Irene! Takk for opplysningene fra deg. Skulle hatt din e-post adresse om det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.