Gå til innhold
Arkivverket

[#33005] Anders Bu, hvor er han fra.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Anders Bu skal ha skrevet en hel del om slekter i Hardanger, jeg så han nevnt en gang, og skulle gjerne vite, hvor jeg finner ham i Hardanger, hva har han utgitt.Mvh. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Det er vel Aamund Knutson Bu du spør etter. Han var født i Kinsarvik 1872 d. 1944.Utarbeidet etter et nytt system slektsbøker for Kinsarvik , Ullensvang , Odda , Øyfjord ( Eidfjord ) og Ulvik. Mvh. Britt D. Hjeltnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei og tusen takk, men vet du om han har skrevet noe i noen hefter, medlemsblader eller noe annet slikt som medl. bøker i ættesogelag. Det var ikke snakk om noe bøker den gang.Mvh. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hei. Det finnes ættebøker, du får lånt dem på biblioteket. De er gode, fordi det finnes referanser/kildehenvisninger, i motsetning til de senere utgitte gards og ættesogene for Odda, Ullensvag og Kinsarvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Foranledning til at jeg spør slik etter Bu og hans forfatterskap, er at jeg et sted leste da jeg søkte etter mitt opphav i Morlandfam.' at Bu i ?? skrev om Christopher på eller ?? må være av Morland familien, han kom hertil og er bosatt som maler??? Er der noen som har lest den artikkelen, det må være bortimot 20 år siden jeg var borti dette, og jeg hadde absolutt den gang, aldri hørt om Bu en gang. Har spurt på biblioteket, 2 forskjellige, men ingen har noe om Bu.Har noen et råd til meg om hvor eller hvordan jeg kan finne ut noe mer om Christopher som må ha slått seg til på en eller annen gård som Bu skriver om. Kan det være i Kinsarvik?Mvh. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Da anbefaler jeg at du låner eldre utgaver av Hardanger, utgitt av Hardanger historielag. Bu ligger mellom Kinsarvik og Eidfjord. Hvor ligger Strand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.