Gå til innhold
Arkivverket

[#33019] Hans Peder Lind Pedersen


Gjest Harald Folvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Folvik

Jeg er ute etter opplysninger om Hans Peder Lind Pedersen, trolig født i Tromsø i 1828. Han giftet seg med Margrethe Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Folvik

Ja, dette er familien, opplysningene er i årstall ikke helt sammenfallende med de som er gitt i 1875-tellingen for samme område, og noen av barna mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Prøv Jarle Pedersen`s Hjemmeside.(søk på det)Et stort navnearkiv.Der finner du en Hans Peder Lind Pedersen. F. 10/4 dpt. 10/5 1835 Løghella Lenvik.Foreldre:Peder Hansen f.1807 gift 1831 med Hellena Johnsdtr. Der står også deres foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Folvik

Det kan se ut som om Jarle Pedersens Hjemmeside har svaret på mitt søk. Lenvik ligger jo på innsiden av Senja, ikke langt fra Tromsø, som han oppgir som fødested i FT 1865 og -75. At alderen ikke stemmer helt, f.1833 i FT1865 og f. 1828 i FT1875 kan være rene tilfeldigheter, hvis vi antar at 1828 er en transkribsjonsfeil, er ikke 1833 langt fra 'sannheten'. Jeg vil gå litt nærmere inn på Jarle Pedersens slektoversikter, for og om mulig finne noen flere holdepunkter å sjekke ut fra. Takk til dere alle for hjelpen! mvh Harald F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bernt Jenssen

Iflg. kirkeboka for Lenvik, så er det riktig det som står på Jarle Pedersen's side. Hans Peder Lind, Pedersen er født 10.04.1835 og døpt 10.05.1835. Foreldre er: Peder Hansen, Løghelle og hustru Helene Johnsdtr. samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.