Gå til innhold
Arkivverket

[#33022] Francis Anderson f 3. feb. 1908. Faren var fra Lundøy i Austevoll. Etterslekt?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det muli å finne etterslekt etter Francis Anderson f. 3. feb. 1908 - 4. nov. 1990. Francis hadde et mellomnavn enten var det et navn som begynte med L eller E. Etter det jeg har forstått så bodde også Francis i San Diego, men har trolig dødd i Illenois? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Minnesota Birth Index viser:Lunde, Frances E.Date of Birth: 02/03/1908County of Birth: Mower certid# 1908-15969Mother Maiden Name: Viste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det blir visstnok oppgitt at Francis hadde L som mellomnavn som da hun døde. Men det ble samtidig oppgitt at farsnavent var Lunde og morsnavet var Viste, så det er nok rett person. Hvordan lar det seg gjøre å finne ut om hun hadde etterkommere? Både hun og broren Oscar bodde i San Diego. Jeg har forstått det slik at det ikke er mulig å finne obit på de som døde i San Diego?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Går ut i fra at du mener denne damen:Social Security Death IndexName: Frances L. AndersonSSN: 340-32-2332Born: 3 Feb 1908Died: 4 Nov 1990State (Year) SSN issued: Illinois (1955-1956 )-------- Hvordan vet du at Frances het Anderson som gift? Hva er kilden for dette?Hvordan vet du at hun bodde i San Diego? Hva er kilden for dette?Hvordan vet du at hun som døde i 1990 i Illinois hadde farsnavnet Lunde og morsnavnet Viste? Hva er kilden for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg er ikke helt sikker da, men jeg har fått noen opplysniger fra en som jeg har litt kontakt med i USA. Han er ikke i slekt med disse, men han har funnet litt info til meg.Last Name First Name Middle Birth Date Mother Maiden Father Last Sex Birth Place Death Place Residence Death Date SSN Age Post-ems Order Record ANDERSON FRANCES L 02/03/1908 VISTE LUNDE F MINNESOTA SAN DIEGO(37) 11/04/1990 340-32-2332 82 yrsDet jeg vet er at mor til Francis hadde Viste som pikenavn og far til Francis het Lunde som etternavn. Det er derfor jeg antar at det er denne som bodde i San Diego?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Foreldrene til Francis, Oscar og Kenneth Lunde var:Albert Olai Lunde f. Ingebrigt Lundøy(Lunnøy) 21. feb. 1873 i Austevoll/Sund d. 15. aug. 1963 i Mower Co Minnesota og Anna Lunde f. Viste - d 23. feb. 1940 i Mower co, Minnesota. Trolig med norske røtter.Det kan tenkes at der finnes obit på enten Albert eller Anna Lunde da de døde. Der er det kanskje mulig å finne info om hvor barna bodde og hva de het?Kenneth Eugene Lunde ble f. 21. sept 1914 og døde 19. juni 1990Oscar Lunde ble født 8. feb 1906 og døde i mars 1980 i San Diego.En av søskene skal fortsatt være i live i en alder av 94, men jeg vet ikke om det er mulig å få kontakt med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

TerjeHvorfor i all verden sa du ikke det med en gang?Hvorfor skal man gå over bekken etter vann?-------------Broren til Frances, Everett T. Lunde, som er f. i Minnesota ca. 1911 - har i allefall 2 sønner (Jeg har navn og fødselsdato).Disse to sønnene har igjen i allefall to døtre hver. (Jeg har navn og fødselsdato).Det betyr at Everett T. er farfar til i allefall fire jenter.I 1995-2005 er Everett T. Lunde registrert bosatt i Austin Minnesota. Sjekk telefonkatalogen. Han kalles E. T. Lunde. Om du går hit: http://www.whitepages.com/Og søker på etternavn 'Lunde' - - stat: 'Minnesota' - - - by: 'Montevideo' så får du treff på ett eneste mannsnavn.Dette er Frances E. Andersons kjødelige nevø. (Og samtidig eldste sønn av Everett T. Lunde) - Han kan sikkert gi deg opplysninger på telefonen om sin avdøde tante, Frances...... Vil du vite mer om Everetts barn, svigerbarn og barnebarn - så kan du sende en e-post til jon punktum torp snabelkrøllalfa c2i punktum net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.