Gå til innhold
Arkivverket

[#33049] Hordal, Fjellberg/Sveio: Forfedre til Sigve(-d) Haakons Dommersnæs (1839-1928)?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Sigved Dommersnæs var min oldefar. Han giftet seg med Marta Anfinnsdtr Svendsbø (f. 1843, Skånevik, HO) i 1867.Jeg er interessert i opplysninger om hans forfedre. De dataene jeg allerede har finner dere her LenkeMvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da er vel dette dåpen:Sigve Birth: 27 Aug 1839 Christening: 01 Sep 1839 Place: Fjelberg, Hordaland, NorwayParents: Father: Hakon LARSENMother: Madele HERMANNSDR--------------------------------------------------Da er vel dette foreldrene i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61216.wc2&gardpostnr=199&personpostnr=1085&merk=1085#ovre>LenkeHåkon Larsen og Madel Hermannsdatter ble gift 24.7.1831, Fjellberg Lenke. Alder på brudgommen var 35, f.ca. 1796 og bruden var 32, f.ca. 1799.I FS/IGI står det at Håkon Larsen er født 1796, Ølen, Hordaland, sønn av Lars Osmundsen og Randi Lambrigtsdatter. I 1801 mener å finne dette ekteparet med sønnen Håkon på gården Scheje, Sandeyd sogn, Vigedal pr.gjeld, Rogaland fylke Lenke. Håkon har en yngre bror som heter Sigve.Dette kan vel være Madel Hermansdatter i 1801, 2 år gml, bosatt på Opsanger i Kvinnherad Lenke. Hun er datter av Herman Gudmonsen og Mari Johansdatter (Johanesdatter) f. hhv. ca. 1773 og 1775. I FS/VRI finner jeg to barn til av dette paret: Anna, f.10.11.1816 og Herman, f. 1.11.1818.I FS/IGI finner jeg to innførsler på Hermann Gudmundsen, begge oppgir Gudmund Pedersen som far, men har to ulike dåpsdatoer: 15.8.1773 og 3.10.1773. Dette må derfor sjekkes mot kirkebøkene. Blant døde i Kvinnherad finner jeg en Gudmon Opsanger, d. 1792, 68 år gammel – kan det være faren til Hermann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.