Gå til innhold
Arkivverket

[#33050] Jon Sevaldsen og Anne Pedersdtr. Tråstad, Skjåk, Oppland, når døde de?


Gjest Rune Andre Nygård
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Andre Nygård

Jon ble født 1756 på Tråstad av foreldre Sevald Larsen og Elen Jonsdtr.Han ble gift 4. desember 1783 med Anne Pedersdtr. Ramstad født 1760, datter av Peder Sylfestsen og Anne Frantsdtr. I FT 1801 for Lom finner vi familien på Tråstad. (Anne`s farsnavn må være). Er det noen som har opplysninger om når Jon og Anne døde? Og eventuelt om det er noe skifte etter dem? Håper noen kan hjelpe meg... MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Takk skal du ha, Alf. Han er da 74 år i 1830 og dette forenkler jo letingen over døde i kirkeboka. MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Atle Brandsar

Finn du det ikkje i Ættesoge for Skjåk band I? Det kan vere kronglete å finne noko der, men leit under Skjåk-gardane, for eg trur kanskje at han har ætta si frå der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Atle Brandsar

No har eg sett i Ættebok for Skjåk:Der finst ikkje noko dødsdatum etter korkje Jon eller Anne...Er det på Tråstad i ætteboka du har sett etter?Bestefar min har ført på 'Bonde-Jon' ved sida av Jon Sevaldson Tråstad i ætteboka, så då har du kallenamnet hans og ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Sitter med ætteboka og jeg kan heller finne noe dato på når de døde. Det kan jo kanskje bety at de kanskje har flyttet, eller at opplysningene rett og slett mangler i kirkeboka... Kallenavnet til Jon er notert, takk skal du ha, Atle:) MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

At det mangler noe i Ætteboka, det kan selvsagt ikke utelukkes. Men jeg har sjekket kirkebøkene for døde i Lom etter 1830 og etter mine undersøkelser er de ikke å finne i perioden etter 1830. MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.