Gå til innhold
Arkivverket

[#33055] Rømt sjømann i Calefornia.


Gjest Johan Erland
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Erland

Min bestefars bror, Hans George Erland, f. 17-1-1889, Bergen, reiste til sjøss som ung mann, men ble nok lei sjømannslivet og forlot båten, 'D/S Otta' av Bergen, L.W. Hansens rederi, Bergen, i San Francisco, 04-03-1906. Han skal være død i San Joaquim, CA, i 1930. Jeg har funnet i noen gamle papirer at han skal være død der, men kan ikke bekrefte det. Dette er alt jeg om ham. Er det noen som kan finne noe om ham på amerikanske folketellinger ? Det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med å finne noen spor etter ham. Mvh Johan Erland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C. Ludvigsen

Hei Johan! Jeg søkte på 1900-tellingen. Og der fant jeg en Hans Erland.. men han var født 17-1-1891. Er du sikker på fødselsdatoen?[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=fornavn&pgj=343&teljing=ft1900&filnamn=f01301.wc2&amt=12&funnenr=214>LenkeJeg har ikke tilgang på Ancestry.com (hvor censusene ligger..) men søket får jeg jo opp. Der er det en 'Hans Erland' bosatt i Los Angeles, California ( fødselsåret er desverre litt utenom statistisk sannsynlighet med 1879, men hvem vet?) og 'Hannah G. Erland' født ca. 1888. (samme by)Kanskje det siste er en feilstavelse?Vel verdt å undersøke i allefall...Det som slår meg litt når man skrenker inn søket så får opp ganske mange med etternavnet 'Erland' med 'livsbegivenheter' i California. (død, giftermål og fødsler). Kanskje det finnes etterkommere?Her er en side som forteller om Genealogy Society i San Joaquin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.