Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Geir Eide

[#33059] Skifte Stamnes sokn, Vaksdal, Hordaland 1887.

Recommended Posts

Gjest Geir Eide

Kan dere hjelpe meg med opplysninger om arvinger etter Anders Haldorsen Øie f. 1835 d.1887 ? Og gjerne deres oppholdsted.LenkeMvh Geir K Eide

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Dødsmeldingen forteller om 'Enke og 10 Børn, hvoraf 1 gift datter i Amerika og 1 søn i Amerika, og 4 umyndige. Enken ansøger om at faa hensidde i uskifte.'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Eide

Beklager sein takk for disse opplysningene, Nedrebø.Siden kona til Haldor, Anna Haldorsdatter Øie, sitter i uskifte bo, er det mulig å hente opplysninger når det gjelder hennes barn når hun dør 6.6.1910 ?. Det er sønnen i Amerika jeg har særlig interesse for.LenkeMvh Geir Edie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg skal sjekke dodsmeldingen naar jeg er tilbake neste helg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Dødsmeldingen sier bare at hun etterlot seg 'Myndige børn hvorav endel i Amerika'. Selve skiftet, nr.21/1912, gir utfyllende opplysninger om arvingene: 1. Sønnen Haldor Andersen Øie, m. tilstede 2. Sønnen Haldor Andersen Øie, d.y. i Amerika, adr. Barnum Minne Rout 2, Box 5, N. Amerika 3. Sønnen Nils Andersen Øie adr. Sorgents Bluff, Box 81, Iova, Nort. Amerika 4. Sønnen Knut Andersen Øie, Adr. 1009 - 8 Str. Siou City, Iova, US Amerika 5. Datteren Thea Andersdtr g.m. Ole Tvedt, adr. Bergen 6. Datteren Ingeborg Andersdtr, g.m. fabrikarbeider Johannes Johnsen Strømme, adr. Dale 7. Datteren Ragnhild Andersdtr g.m. fabrikarb. Mons Andersen, adr. Dale 8. Datteren Ragnhild Andersdtr g.m. Joakim Johannessen, adr. Dale 9. Datteren Sigrid Andersdtr, myndig, ugift, adr. Dale 10. Før avdøde mann Anders Haldorsen Øies datter Brita Andersdatter, død og efterlater seg: a. Klara Monsdtr Hesjedal, myndig, i Amerika b. Amanda Monsdtr Hesjedal, myndig, i Amerika Felles adresse for disse to: Effington P.O. Robers ca. South Dakota N.A.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Eide

Tusen takk, Herfindal Johannessen!Dette var treff. Haldor var kun kjent som Henry av nålevende etterkommere i USA. Nå er det noen i Arizona, US som blir glad.mvh Geir Eide

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Bare kjekt å kunne hjelpe:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive