Gå til innhold
Arkivverket

[#33061] Oppslag Lier krk.bok. Nicoline Olsdt. f. 9/1 1852 Lier, Buskerud


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg prøver å hjelpe en fra New Zeland som er i Oslo akkurat nå og reiser igjen om et par dager. Er det noen som kan hjelpe meg med oppslag i kirkebok for Lier. Filmen som lå på Riksarkivet er forsvunnet og de har ikke flere.Nicoline skal være født 9/1 1852 og foreldrene er Ole Lauritzen og Maren Kirstine Nicolaisdatter gift 18/3 1848 Lier. Hun har også 2 brødre f. Lier. Gustav dpt. 7/1 1852 og Oluf Martinus dpt. 26/12 1855. Alle opplysninger untatt Nicolines fødselsdato er funnet på FS.Deretter flyttet familien til Kråkerøya i Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Berit Slektsgruppa i Lier Historielag har søkt etter din Nicoline, men kan ikke finne henne.Vi finner ei Oline, f. 2 febr. og døpt 18 mars 1849 med disse foreldrene; Ole Lauritzen (Lian eie) og Maren Larsdtr.Vi finner Gustav f. 14 jul.,døpt 7 nov.1852. Oluf Martinius f. 14 jan. 1855, døpt 26 des. 1855Det kan jo hende at Oline er den riktige, og at presten har skrevet feil navn på moren, foreldrene gifter seg jo i 1848, så muligheten er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tusen takk for hjelpen. Jeg ser dere har funnet barn etter Ole Lauritzen og Maren Larsdatter. Nikolines foreldre het Ole Lauritzen og Maren Kistine Nicolaisdatter så da blir det jo litt rart med barn med samme navn døpt samme år. Her er familien i 1865 Lenke Nicoline er tjenestepike et annet sted da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.