Gå til innhold
Arkivverket

[#33062] Lokalhistorie fra Alstahaug (Nordland)


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

I forbindelse med planlegging av et slektstreff i Alstahaug neste vår/forsommer, lurer jeg på om det er noen som har tips om personer som kan fortelle litt lokalhistorie fra området. Er ute etter både slekter, gårder og andre historier. Spesielt interessert i Belsvåg, Lund, Steiro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei ! Vi har et eget slektshistorielag i Alstahaug:http://www.alost.no/Du kan legge spørsmålene dine i postkassen, slik at de kan bli tatt opp ved neste medlemsmøte (siste torsdag i hver mnd,).Ellers kan du jo bare legge ut spørsmål her på web-debatt, så er det jo enda flere som kan hjelpe deg videre.Med vennlig hilsen Terje Rølvåg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Har ikke så mye lokalhistorie å komme med, men John Jacobsen Setvik som kjøpte Belsvåg i 1916-17 kom fra gården Setvik i Meløy Kommune. Han var bror til min tippoldemor, så om det er noe felles her er jeg interessert.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Flott at jeg kan kontakte slektshistorielaget! Dit kommer det garantert en henvendelse ganske snart. Anne Rita: Jeg har nok ikke han blandt mine folk, for de forsvant ut av bygda etter hvert. Men jeg skal begynne å lete etter etterkommere etter oldeforeldrene mine også (de var 11!!!!) så da kan jeg evt. komme tilbake til deg om det dukker opp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.