Gå til innhold
Arkivverket

[#33067] Oppland, Valdres: Forfedre til Helge Hunderi (1689-1748)?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg er på jakt etter Helge Hunderis forfedre. Han var min 5. tippoldefar. Han var fra Valdres og levde mellom 1689 og 1748. Han ble gift i 1709 med Kjersti Trondsdatter Kattevold (1689-1772), datter av Trond Kattevold og Dorte Colding.Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hovda

Hvor har du fått Helge Hunderis navn fra? Kjersti ble gift med Helge Helgesson nordigarde Ellingbø i Vang. Helge levde fra 1689-1748, akkurat som 'din' Helge, og Kjersti eller Kirsti hette Ellingbø da hun døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for oppklaringen!Hunderi var trolig stedet/gården i Lærdal, SF, der datteren Randi bosatte seg med sin ektemann Ove Andreas Leyerdal. Jeg har dette fra slektstavle utarbeidet av min grandonkel Adolf Førsund i 1940.Kjenner du til Helges forfedre?Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hovda

Foreldra heitte Helge Endresson Ellingbø og Ambjørg Nilsdtr. I Garder og Slekter i Vang, del A s. 583 og utover står det om dei og etterkomarane deira. Dei har ei veldig stor etterslekt i Vang, og eg er ein av dei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.