Gå til innhold
Arkivverket

[#33068] Aslag Brekke


Gjest Eirik Tord Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirik Tord Jensen

Trenger hjelp til et lite problem. Min oldefar het Aslak Brekke. Har funnet Aslag Brekke på Karmøy i 1900: (Lenke).Historien sier at han kom fra Avaldsnes. Finne Aslag Aslagsen (her 11 år) på gården Brekke på Avaldsnes i 1865 telling og antar det er samme person. Faren hans er Aslag Aslagsen født 1803.Herfra har jeg problemer med å komme videre. Skulle gjerne visst hvem som var kona til Aslag Aslagsen og hvem som var hans foreldre. Finner en Aslak Pedersen på Oskrim i Augvaldsnæs i FT1801. Kan dette være faren?Er gården Brekke utskilt fra Osrkim og hvor er Brekke i FT1900. Gården eksisterer jo den dag i dag?mvh, Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirik Tord Jensen

Takk skal du ha. Det høres ikke usannsynlig ut at det er samme person. Lurer på om gården Oskrim som Aslak bor på i år 1900 er det som senere er blitt til Austreim. Oskrim-Ostrim-Austreim høres ikke usannsynlig ut?mvh, Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Arne Tjelle

Aslak Aslaksen Austrei (1802-1884) g.m. Eli Malene Colbeinsdtr Hinderager (1807-1855) er mine tipptipp oldeforeldre. De bodde først på Austrei, senere Helgeberg og til slutt på Brekke i Stangeland.Jeg har mer opplysninger om denne familien, aner og etterkommere. Jeg er også interessert i flere opplysninger om din grein. Ta gjerne kontakt privat: atjelle æt online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.