Gå til innhold
Arkivverket

[#33072] Gerda O. Pettersen, fødd på Laksevåg 30.6.1905 - fullt namn og foreldri hennar?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Gerda O. Pettersen, fødd på Laksevåg 30.6.1905, døydde på Laksevåg 11.10.1988.Er det nokon med lokal kunnskap og kjeldetilgang som kan hjelpa meg med:* Fullt namn (O...?)?* Kva heitte foreldri hennar?Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Grethe Flood

Hennes fulle navn var Gerda Oliva, datter av skipstømmermann Gerhard Severin Pettersen og Anna Nilsen Johannesen, begge født 1874 ifølge klokkerboka for Laksevåg - se nr. 25 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070102610473.jpg>LenkeForeldrene ble gift i 1898 i Laksevåg Lenke Her er foreldrene med den eldre broren til Gerda, Alf Olai, i 1900 Lenke. Dåpen til Alf Olai LenkeKan dette være gravstedet til ekteparet Pettersen?? LenkeDet er vel Gerhard Severin som blir konfirmert her i Laksevåg i 1888 (nr. 20) - hans fødselsdato er 13.01.1872, altså året før det som står på gravstedet ovenfor. Foreldrene er Andreas Pettersen og Anne Størksdatter Lenke. Her er dåpen til Gerhard Severin i Askøy i 1872 Lenke. Han var født 13.01.1872. Jeg tror dette er rette Gerhard, selv om fødselsåret avviker med ett år fra gravstedet.Her i folketellingen 1875 for Askøy m/Laksevåg står faren innført som Torger Andreas Pettersen og Gerhard har Thorgersen som farsnavn. Moren til Gerhard heter Anna Størksdatter, så det må være samme ekteparet som i konfirmasjonsinnførselen LenkeDette kan være foreldrenes giftermål i Askøy i 1870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for ei løysing på dette problemet! Kyrkjebøkene for Laksevåg var ikkje tilgjengelege då eg la ut dette spørsmålet, men no er altso problemet løyst!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.