Gå til innhold
Arkivverket

[#33074] Anne Naper


Gjest Finn O.Sveinall
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn O.Sveinall

Hei.Jeg er på utkikk etter opphavet til Anne Naper. I et gammelt slektshefte står det skrevet at hun ble født 27.juni 1887 i fyresdal. Hun giftet seg med Thore Nome fra Øislebø i vest-agder. Håper noen har mulighet til å hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Her er det ei Anne Olsdatter fra Nape® i Fyresdal: Lenke (l.nr. 633). Her er riktignok fødselsåret 1884 oppgitt, men vi må nok regne med at det kan være unøyaktigheter såvel i folketellingen som i slektsheftet. Et oppslag i kirkeboka må avgjøre den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon K. Valebjørg

HeiDette er å lese i S.Marvik: Gards-og Ættesoge s.762 bind II:Olav Gjermundson Vestigard Nape 1848-1920 Gm Tone Torjusdtr. N.Graver 1851-1935 Flytte til Solum 1901, Kalla seg Naper. Born: Anne 1883+ Gjermund 1884 Flytte til Solum 1901,Skien Anne__ 1887 ' ' ' ,Lærar Nome Torbjørg 1888 ' ' ' ,G.Nygard Torgils 1891 ' ' ' ,Skulestyrar Signe 1894 ' ' ' ,G.Alstad Eg vonar dette er svar på spørsmålet,er det inter- esse for slekta lenger bakover,så har eg liggande 16-17 gen.i maskina,men ho fyller over 30 A-4 ark Adr. mi er: jonvalebKrøllalfastart.nomvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn O. Sveinall

Hei.Tusen takk for svar. Du har funnet den rette. Jeg fant ut at de hadde flyttet til skien i går, så dette stemmer på en prikk. Jeg har sendt deg en mail.finno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.