Gå til innhold
Arkivverket

[#33077] Emigranter til Chile (Agnæs relatert)


Gjest Aleksander Markussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aleksander Markussen

Jeg heter da Aleksander og er 13 år (sikkert den yngste her - trenger sikkert derfor mere hjelp!) Og jeg bo i en liten kommune i Østfold Her er altså det jeg ternger hjelp med'Marie Hulda (Majen) f. 9/6-1888, g. m. Kristian Flaten f. i Oslo, bor i Chile'Dette er det jeg vet (takket være Marius Helleurd!!) De flyttet til Chile trolig en gang etter 1915... De har bodd der siden og vi vet ingenting om dem eller barn. Trenger hjelp til dette - ville vært veldig morsomt å finne slekt i Chile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei AleksanderDet var ikke helt lett det spørsmålet ditt, men hvem av de 2 var det som var Agnes relatert, det var kanskje Kristian. Men, jeg finner noen Flaten i Oslo i 1900, men den Kristian jeg finner der er kanskje ikke den rette? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301.wc2&gardpostnr=8437&personpostnr=227935&merk=227935#ovre>Lenke LenkeSå kan du gå inn på den siden her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander markussen

Vanskelig å si.... Lurer på om det kan ha vært han, emn han emigrerte rett til Chile, tror jeg;) Men hvordan kan jeg da finne ut om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble visst ikke sendt - har sendt en ny en nå netopp! Har sjekka litt rundt, og har lest igjennom spansken som jeg ikke forstår - og jeg kan se navnet: Lars Flaten Agnes! Det må være noe der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Berge

Alek - dette lar seg nøste opp nokså lett. Du kan skrive et brev på norsk til [redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] så tenker jeg du får svar. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bjordal Strømsholm

Viser til kjørereglene i Brukarforum 'Det er i utgangspunktet ikkje lov å leggja ut informasjon om nolevande personar', og foreslår at dere utveksler informasjon om levende personer via privat e-post. Vennlig hilsen Marianne Bjordal Strømsholm, Digitalarkivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.