Gå til innhold
Arkivverket

[#33098] Foreldre til Berthe Malene Jensdatter f. Hetland prgj.


Gjest Ellen Lund
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Lund

Hei! Søker etter foreldrene, (navn, fødselsår og sted) til Berthe Malene Jensdatter,f.1817 Hetland prgj. Berthe Malene gift med Iver Sivertsen, f. 1807 Hetland prgj. Håper på at noen kjenner familien Vennlig hilsen Ellen Lund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hetland har egne kirkebøker på den tiden, det er sikkert kopier av dem på biblioteket i Stavanger, ellers er der filmruller. Jeg har nettopp gått gjennom dem. Hetland har såvidt jeg vet aldri hørt til Sandnes, som er Høyland. Hetland med Randaberg, Tasta og Hetland er innskrevet i Dom kirken på den tiden du skal ha.Mvh. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Lund

Takk for siste opplysning, Tasta er et navn jeg har i flere familie sammenheng. Er det domkirken i Stavanger du snakker om? vennlig hilsen Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Ellen.Jeg har nå hjemme kirkebøkene fra 1688-1839, men det er bare døpte, så foreløpig har jeg funnetBerte Malene født 30.12.1818,dp.3.01.1819 i Stavanger, hennes foreld. Jens Enersen Tastad, gbr. og hustru Laurentia Larsdtr. Fadr. Martha Larsdtr., Gbr. Claus Thorsen Merland, husm. Niels Rasmussen Dusevig, matros Johan Gotleib Komscher, pigen Inger Halvorsdtr., pigen Berthe Malene Olsdtr. Tastad (gammel skrivemåte) Leter samtidig med mitt eget om jeg finner noe mer på dine folk. Hilsen Sol Kerry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei igjen.Her kommer Iver Sivertsen Rygg, døpt 25.06.1809, foreld. Sivert Jonassen Rygg og hustru Berthe Helene Larsdtr. Fadr. til Iver er: Elen Marie Rasmusdtr., Iver Svendsen Rygg, Rasmus Larssen Vistnes, Andreas Johannessen Viste, Siri Rasmusdtr. Harestad.Hilsen Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Ellen.Vet du om Iver Sivertsen var enkem. da Berthe Malene giftet seg med ham. Den eneste jeg har funnet er født 1809 men han blir gm. Gunnhild Einarsdtr.Tasta.Det står ikke noe om Tasta i bind 1 og 2 for Randaberg som jeg har kikket i.Hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her blir Jens Einersen født i 1792.Opplyslingene er lagt inn av et medlem av menigheten, og bør sjekkes mot kirkebøkene.[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500223064540&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Roga&juris2=Roga&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Rogaland&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeHer er trolig fødselen til Sivert/Siur Jonasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Lund

Takk til både Sol Kerry og Rune for deres innsats. Interessant at det på mannssiden er god dokumentasjon, (som vanlig) mens vi kanskje er litt usikre på Berthe Malene. Men takk for hennes foereldre og fadr. Vennlig hilsen Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.