Gå til innhold
Arkivverket

[#33134] Anders Andreasson, Jostedal?


Gjest Gunnar Zetterström
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Zetterström

Anders Andreasson gifter sig i Jostedal 6/1 1806 med Gunilda Jensdatter, född i Kaupanger 1777. Jag hoppas någon kan hjälpa mig med när Anders var, föräldrar etc.Anders kom senare till Akers som artillerist. Finns det något soldatregister för den tiden?Se även mitt mitt tidigare inägg 30866 betr. deras dotter Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hej Gunnar!Jag ser av FamilySearch at äktenskapet mellan Anders Andersson och Gunnhild Jensdotter er skrivit i Jostedalen, men her er nånting mycket konstigt! Jag har skrivit kommunbiografi för Jostedalen och har registrert festarmannen sit namn som PAUL Andersson. Dom slog ned sig som torpare på platsen Mosevoll under gården Bakken i Jostedalen der Paul dog i 1818. Gunnhild flyttade senn åt Sogndal der hon dog i året 1852. Paret hadde bara tre søner hvaraf enn dog barn. Dom båda andra flyttade också til Sogndal och dog der i voksen ålder!Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det her problemet. Ni måste nok kolla andra platser efter svaret.Med hälsningar från,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Zetterström

Hej Lars och Tack,Har du samma datum för vigseln och är din Gunnhild född i Kaupanger? Var ligger felet hos FS? Jostedalen?Jag fortsätter debatten på mitt tidigare inlägg 30866Hälsningar / Gunnar Z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.