Gå til innhold
Arkivverket

[#33136] Embret Andersen f. 1823 i Trøgstad og Maren Olsdtr. f. 1828 (1829) i Trøgstad


Gjest Knut Inge Apesland
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Inge Apesland

Søker foreldre til følgende ektepar i TrøgstadEngebregt (Embret) Andersen fca 1823 i Trøgstad, d. 1893 på Evenbye i Trøgstad. Gift 1851 6. mai i Trøgstad med Maren Olsdtr. f. 1828 (eller 1829) i Trøgstad, d. 1888 på Evenbye i Trøstad. Maren skal vøre 'uægte' født da foreldrene ikke var gift.Kjenner noen til disse to sitt opphav, eller har mulighet til oppslag i kirkebok for Trøgstad ?Embret og Maren var husmannsfolk i Trøgstad i 1865 og 1875, i 1865 bodde de på Bratås i Trøgstad. De bodde i Høland sogn i 1859 der deres sønn August ble født, men vet ikke hvor i Høland.Maren og Embret hadde to barn jeg kjenner til:1. August Embretsen f. 1859 i Høland. G.m. Mathea Olsdtr. Evenbye. Gårdbruker /selveier på søndre-Evenbye i Trøgstad - hadde en sønn - folketelling 1900.2. Anna Embretsdtr f. 1867 i Trøgstad. G.m. Magnus Thorvald Olsen Evenbye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei.Ingebret Andersen,f.10/5-1824,døpt 16/5-1824,Trøgstad. Når det gjelder Maren Olsdatter er det flere alternativer å velge mellom. men jeg fant vielsen hvor det står at hennes far skal være Ole Maastad.Batchnr døpte i Trøgstad: C423643 og viede M423644.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Inger Sofie Olberg

HeiHvis faren er en Ole Måstad, så finner du han kanskje her i folketellingen sammen m sin mor i 1801, alderen skulle indikere at han var 55 år da han ble far,, eller at han giftet seg etter 1801? Og fått en yngre sønn, og jeg finner en vielse i Trøgstad 18 mars 1802 m en Ole Olsen og Kari Olsdatter. Lenke Ingeborg Torgeirsdatter giftet seg 28 desember 1757 med Ole Olsen Måstad f 1731 i Trøgstad. (den eldre Ole Måstad var sønn av Ole Sypriansen Nøkleby f 1706. Jeg har også deler av Ingeborg's anerekke. hvis det er riktige aner til Maren, men det må jo sjekkes mot hennes dåp.mvh inger Sofie olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.