Gå til innhold
Arkivverket

[#33156] Halfdan Egedius` aner


Gjest Nina Egedius
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Egedius

Jeg er en slags etterkommer etter maleren Halfdan Egedius, og har lurt på å begynne slektsforskning rundt denne familien. Halfdan Egedius (1877-1899) var onkel til min far, Per Egedius (1917-1997). All mulig hjelp for å finne ut av dette mottas med takk. Jeg vet at Halfdan var født i Drammen 5. mai 1877 og at fam. flyttet til gården Bruset i Asker i 1882.Moren het Johanne, f. Nygaard, faren het Carl Johnsen, men hadde også navnet Egedius i slekta. Halfdan var en av 8 søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Sandvik

Jeg har også funnet på Familysearch: ekteskap mellom Karl Egedius Johnsen og Johanne Dorothea Margrethe Nygaard 12.november 1872 i Moss.Jeg har Egedius navnet i min egen slekt, men det slekt fra Vestfold, Telemark og Aust-Agder. Det er jo ikke et vanlig navn, så kanskje våre veier møtes igjen!Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Egedius, Godlia

Hei, Ellen,- takk for linken. Den var riktig. Jeg kjenner igjen navnene på alle, og sønnen Eilif f. i 1883 var min farfar. Artig å søke i dette! Blir spennende å se hva jeg finner ut videre når det gjelder etterkommere etter alle søsknene. Kanskje vi er i slekt på en eller annen måte siden du også har navnet Egedius i slekta? Hvem vet....Mvh Nina Egedius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Nina, eg er ogso svært interessert i huslyden til Eilif Egedius, fødd på Strømsø i Drammen 10.4.1883. Eilif gifte seg i Austre Aker 4.4.1914 med Johanna Jensdotter Melheim, fødd i Hafslo i Sogn 10.6.1884. Dei busette seg på Bryn i Austre Aker og fekk tre søner i lag, Egil, Gert og Halfdan, men vart skilde etter få år. Eilif flytte sidan til Sørli i Nittedal og gifte seg att med Ellen Andersen. Han skal vera avliden i Nittedal i november 1953.Veit du, Nina:* Nøyaktig dødsdato (og -stad) for Eilif Egedius?* Kva yrke hadde Eilif Egedius?* Veit du noko om Ellen Andersen (vigsle/fødsel/død)?Du kan eventuelt kontakta meg direkte på lars.e.oyane@sdsl.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Mona for nytt innlegg. Eg har vore inne på den sida du nemner, men finn ikkje noko som har med ætti Egedius å gjera. Gjer eg noko feil?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Det gjør du nok ikke. Men, jeg vil tro Nanna har noe om denne familien, så jeg anbefaler deg å kontakte henne. På den siden har hun lagt vekt på Øyer. Beklager jeg ikke tipset deg om det. Du finner hennes E - mail adresse der. Lykke til videre MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.