Gå til innhold
Arkivverket

[#33162] Fotografen Karen Bratli i Moss i 1896


Gjest Liv B Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv B Christensen

Min 2 x tippoldefar Ingvald Hansen, Toldroerskarl, har i 1865 disse i sin husholdning. (Hans far Nils kommer fra Brattlia i Land.) Kone: Birgitte født Jansen. Ingeline Cathrine Hans. Lovise Caroline Hans. Agnes Wilhelmine Hans. Karen Inga Hans. (1859) Albertha Hans. (1865)(Det var en datter til som het Alberta som var født i 1861). Han er gift for andre gang, så de fire siste har Birgitte som mor.Jeg har lett etter døtrene senere og finner følgende i Moss: Tellingsår: 1900 Kommune: Moss Gatenavn: Løkkegade 20b Karen Bratli hm ug Fotograf 1859 Kristiania Alberta Bratli fl ug Fotograf 1863 KristianiaI boken av Susanne Bonge står det om Karen Bratli(e)at hun startet forretning i Moss i 1896. denne solgte hun videre i 1909 til en Th. Bachman. (Denne ble mye senere overtatt av Jo Benkow).Er det noen som kan bekrefte at det er en link mellom disse damene fra Kristiania og Moss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Liv B Christensen

Arkivet til Karen Bratli er nå tilgjengelig på Østfold Fylkes Billedarkiv. Siden jeg hadde dette innlegget, har jeg blitt gjort oppmerksom på en søster av Karen som traff sin tilkommende i Moss; hun het Asta Sophie og giftet seg med Christian Hansen Solberg og flyttet til Tyristrand.Men jeg skulle gjerne hatt innflytting til Moss for Karen og søsteren Alberta, alternativt utflytting, dødsfall eller bekreftelse fra adressebok om at de bodde her.Da kan jeg kanskje få bekreftet at hun ikke er født i 1841 som det er oppgitt enkelte steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.