Gå til innhold
Arkivverket

[#33170] Hvem var Berte Larsd. f. ca 1811 i Berg gift med?


Gjest Kristina Samsing
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Hei! Jeg har Berthe Larsdtr blant mine aner. Hun er født 13.06.1810, døpt 17.06.1810, Rødstangen i Berg, av foreldre Lars Pedersen og Ingeborg Halvorsdtr.Iflg. Berg Klok I 2 1832-1844, kort 4/6, nr.8, s. 311, giftet hun seg 9.04.1837 med Johan Andreas Olsen i Berg. Hun hadde da en datter, Maren Sophie Jensdtr, min ane, født 8.02.1833 som uekte barn med en annen mann. Jeg har noe mer opplysninger om min tipp-tippoldemor Berthe hvis du er interessert.Med vennlig hilsen Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Tusen takk for svar. Jeg er på leting etter foreldrene til min tippoldemor Andrine Jacobsdatter født 1834. I følge FS het de Berthe Larsdatter og Andreas Jacobsen. Det er alt jeg vet om dem. Så er jeg da videre på leting og tenkte å teste ut hvem de ulike Berthe Larsdatter jeg kunne finne var gift med. Desverre var det ikke din ane. Det hjalp meg i allefall til å utelukke en. Hadde ikke vært så usansynlig at det var henne fordi Andrine jacobsdatter tjente på Rød Herregård på begynnelsen av 1860 tallet.Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Da får jeg bare ønske deg lykke til med videre leting..... Bra at jeg kunne hjelpe deg så du kunne utelukke denne Berthe Larsdatter.Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.